Friday, June 13, 2008

satiyoruuuuum

Bir esya satma olayina daldim anlatamam. Malum Turkiye'ye doner gibi yapiyorum, ama kalbim burda ve bir ayagim burda olsun istiyorum, zaten de ogrenciyim hala.
Once bizim binada garage sale de eglence olsun diye birseyler sattik. Sonra baktim esas oglan kiz garage sale de gidemez, artik basladik Craig's list de dokturmeye. Craig's list benim gordugum kadari ile Amerika'da oldukca cok kullanilan, dunyanin hemen hemen her ulke ve sehrini kapsayan bir ortam. Is, ev, esya, iliski alinip satiliyor. Uyelik parasiz, ilan vermek kolay. Sonradan hilelerini de ogrendim. Aslen musteri psikolojisini anlamak lazim, tabi ben cok ilgisizim, herkesi kendim gibi search yapiyor saniyorum. Oysa bazi meraklilar (hurriyet' in kucuk ilanlari gibi) her Allah 'in gunu kalkip ne var ne yok diye bakiyorlar. Hatta ilani 'publish' ediyorsunuz, sabah koru bir saate adam/kadin '$?' diye mesaj atiyor. Dolayisiyla bir de her gun yenilemek gerekiyor. Detaylar, satafatli sozler, bunlarin hepsini 'esyalarini burda satabilirsin' dediigim bir acemi arkadastan ogrendim. Benim arkadaslarim burda evlerini boyle buldular. Cunku arayan da ilan asabiliyor. Yani bir marketplace. Ayrica bir de acik artirma usulu e-Bay var ki, buna hic dalmak istemedim, zira lojistikten satan sorumlu. Gerek yok, alicilar Chicago'dan olsun' , gelsin, baskin ve alsin.
Burdan aldigim ilhamla okulun sanal ilan tahtasina astim. Hey gidi gunler 15 sene once Internet yoktu, tek tek direklere ilanlarimi asmis ve yine de satmistim. Yani aliskin herkes buna. Sonra Chicagoreader'a , ki buralarin bedava ilan ve aktivite gazetesi, neden asmayayim ki dedim. Ona da koydum postlari. Tabi yine Internet kullanmayan kitle icin marketin ilan tahtasina astim bir ilan, bir de binanin laundrysine. Ucuna numaralarimi yazip puskul puskul kestim, bu adet 15 senedir degismemis. Yine de taleplerin hep sanal ortamdan geldigini soyleyebilirim. Tabi ki herkes 'olmus essek' ariyor, buyuk parcalar gitmiyor. Ayrica satanlarda hakiakten 'olmus essek' satiyor. Ama benimkiler oyle degil, hem temiz, hem yeni, hem tek tek ozenle secilmis. Belki kalmasi daha hayirli, depoya gidecekler. Yatak ve TV me kiyamiyorum, ama goturemem de. Esyalari alanlarin hepsi ile ahbap gibi olduk, sohbetler ettik, herkes bana iyi dileklerde bulundu, ben de temiz ve guzel esyalarimi severek yeni sahiplerine, kadir bilecek insanlara teslim ettim. Bakalim devam ilanlara...

No comments: