Thursday, June 5, 2008

Memorial Day weekend / Galena / Dubuque

Memorial Day weekend diger pek cok amerikan tatili gibi long-weekend yapmak amaciyla her ..... ayin ilk / son Pazartesi / Cuma si seklinde iyi ayarlanmis bir 'yaza merhaba' tatili esasen. Yani bence. Tabi birileri, ki galiba WW2 gazi ve sehitleri, aniliyor, ama esas olay plaj sezonu, festival sezonu, havai fisek sezonu gibi eglencelerin baslangici. Bu noktadan itibaren o da bir Pazartesi gelen (Eylul 'un ilk Pazartesisi) Labor Day e kadar eglence... Bu sene 26 Mayis a denk geldi. Tabi okul bitmisti, ama olsun , tatil tatildir. Biz de bu cercevede ' Illionois i gezewlim gorelim' konulu bir etkinlik yaptik. Nadide duz ova eyaletimizin tek mekani olan, her mevsimde derde deva, Galena'ya gittik. Chicago disina cikinca aslinda Illinois in tam bir tarim eyaleti oldugu ve de Chicago 'dan baska pek anlamli bir sehrinin olmadigi bir daha dogrulandi.

Galena eski, kelimenin tam anlami ile sirin, Avrupa kasabalari gibi ecis-bucus, incik-cincik dukkan ve envai cesit yemek yeri ile dolu bir town. Faaliyet cok, balondan ata, kayaktan, tirmanmaya kadar her sey mevcut. Kisin goremedigimiz Chestnut Moutnain da buranin kayak merkezi.Yol aslen 3 saat ama, giderken ufak bir exit atlama sonucu solugu Wisconsin de bulduk. Ben bir tuhalik oldugunu anlamistim, zira beklenen sehir gelmedi yol ustune. Gezi ekibi 'yok caniiim' larla bana katilmadigini belirtti, ama koskoca 'Welcome to Wisconsin' tabelasi karsisinda yenilgi kabul edildi. Yol uzadi, ama olsun gormus olduk.










Memorial day weekend dogal olarak bizden baskalarinin da tatil icin yola ciktigi bir zamandi ama biz klasik Turk piskinligi ile 'aman canim herkes mi Galena'ya gidecek, rezervasyona ne gerek var' dedik, ve el-kol sallaya sallaya brosur de ve Web de gordugumuz yol ustunde begendigimiz Guesthouse lara bakmaya basladik. Evet, herkes Galena'ya gitmisti ve yer filan yoktu, degil ki secme sansimiz olsun. Ben bunun olacagini tahmin etmis, ve rezervasyon icin israr da etmis bir kisi olarak normal sartlarda pek gitmeyi dusunmedigim Iowa tarafinda Dubuque da kalmayi planlamistim worst case.

Galena eyaletimizin kuzey bati tepesinde, yani hakikaten 20 km sonra Iowa. Missisipi yi gecince karsisi eski bir sehir olan Dubuque. Bu sehirde Galena'nin sevimliligi yok, basbayagi eski, kirli , bos bir Amerikan sehri. Sonunda bir Days Innde yer bulduk, ki aynen bir motel oda onune araba cekiliyor. Ben coktan razi idim, zira bir ara 'ne olacak Chicago'ya geri doneriz' laflarini duyup bayiliyorum zannettim zira 5 saattir yolda ve yorgundum ve geri 3 saat gitmeyi dusunemiyordum bile.










Days Inn de bir gece kalma fikri iyi geldi, etrafta super motosikletler, pardon Harley Davidson cilar vardi. Motocu demeyelim, yanlis anlamayalim, bunlar amca, teyze seklinde. Motorlar ruya gibi, arkalarinda da mutlaka oyuncak bir hayvan var. Tek tek motorlarin resmini cektim. Odayi ayarlayinca tekrar Galena'ya donduk, iki gun icinde Galena-Dubuque arasi 15 miles i 8 kere gidip geldim.

Ertesi gun ortam kesfedildi, Galena'ya gidildi, dolanildi, alisveris yapildi, geri gelindi , Missisipi de paddle boat da gezildi, Wisconsin-Iowa-Illinois sularinda gezinildi, muze bazi ekip elemanlari tarafindan gezildi, bazilari 'eksik kalsin' dedi. Bu arada guzel bir inn de ayni paraya oda bulundu, geri gelinip tasinildi. Bu inn hakikaten cok temiz, sevimli, dekorasyon guzel, Days Inn den sonra icimiz acildi.


Aksam yemekten once odaya yerlestik, guzel bir yerin tadini cikariyoruz, arkadasim TV yi acti. O da ne? TV yayini kesmis , torneado uyaris veriyor, hemde 'derhal siginaklara gidin' diyor. Evet hava sicak, nemli ama , bunun anlamini sonra anlayacaktik. Bulundugumuz yere yarim saat icinde gelecegi soylendi. Tum otel halki hazirlandi. Harley ciler motosikletleri korunakli yerlere aldilar. Birden sirenler duyuldu. Araba kiralik, sigortasi eksik. Bir de yemek yememisiz, benim icin stres kaynagi, Allahtan TV yi actik, yoksa basip tekrar Galena ya gidecegiz. Derhal otelin karsisindaki McDonalds a gidildi, menuler alindi, otele kostur kostur donuldu sanki torneado arkamizda gibi. Tum otel halki TV nin basina gecti, sirenler devam. Biz olayin boyutunu anlamiyoruz. Bu arada TV de hasarlar, oluler filan gosteriliyor, '10 dakikaya burda' deniyor. Artik ortam tam cumbus. Ve sonra hep beraber hava kararina kadar ve sonrasinda bu muthis doga olayini seyrettik, yasadik. Dolu, yagmur, firtina, simsek, gok gurultusu, gok yuzu kararmasi. Bunlarin hepsini tabi ki gormustum, ama bu bambaska bir tecrube oldu. Ve sonrasinda bu is Amerika da cok devam etti, basta Iowa ve Indiana olmak uzere cok zarar verdi, can aldi.
Biz ertesi gun yola ciktik, ortalik sakinlemisti, araba da saglamdi, Chicago muza geri donduk.

No comments: