Saturday, March 15, 2008

St Patrick Day


17 Mart Irlandalilar icin onemli bir gun : St Patrick's Day.
O gun yer gok yesil, her taraf dort yaprakli yonca. Hazirliklar cok onceden basliyor, yesil renkte akla gelen hersey vitrinlerde. en cok sapka, boncuk gibi aksesuarlari goruyorum. Anlamini bilmiyorum, ama tek bildigim Chicago da cok Irish oldugu, yesil kiyafetli ve nesneli yuzlerce insanin yurudukleri ve deli gibi icip sarhos olduklari bir gun. Bu sene biraz once kutlandi, nenei de Easter a yakin olmasi galiba, veya hafta ici oldugu icin istedikleri kadar cildiramayacaklari da olabilir. cumartesi (15 Mart) ben tingir mingir okula ve sinava giderken, arkadaslar (turistler genelde) ellerinde kamera ile kopru ustunde yerlerini almislardi. Hos, okul olmasa da o sogukta gidermiydim emin degilim. Amac yandaki resimdeki aktiviteye katilmak ve resim cekmek. Saat 11 gibi 2-3 bot Chicago River a sari boya vermeye basliyor ve sonucta nehri yandaki renge boyamis oluyorlar. Bu Irish yesili. 40 yildir bu boyle oluyor, Amerikalilar geleneklerine cok bagli veya boyle gelenek yaratiyorlar. Nehir boyamanin St. Patrick's Day in kendisi ile bir ilgisi oldugunu dusunmuyorum, bu ancak turist-sever ve her-olayi-bir-festivale- cevirir Chicago ' nun bir aile eglencesi anlayisi. Akabinde parade e ve danslara katildilar, sirf bu olay icin Chicago'ya gelen yerli turistler var ve isin ilginc yani yillardir bunu ayni sekilde yapiyorlar. Televizyon bunu saatlerce gostermis olmali ben sinavdayken. Ben ciktigimda yesilli arkadaslar sehrin her kosesine, her barina, her kafesine dagilmis, sohbet ediyorlardi.
Ne guzel burda surekli kutlayacak bir seyler var, festival havasi hic bitmiyor, kar-buz bile olsa.


No comments: