Saturday, March 15, 2008

Baharin ayak sesleri ve zamlar

Kuş sesleri duyulmaya hatta kuşlar da görülmeye başlandı ortalıkta. Kampüste ortalıkta geziniyorlar ve yine çok şişkolar. Bu kuşların kara kışta nerden yiyecek buldukları bir muamma. Sıcak bir bölge veya köşe de yok ki orda kıiı geçirmiş olsunlar. Benim tezim Chicago da kuşlar da uyuyor ayılar gibi kışın. Başla türlü zaman geçmez, bırakın besili olmayı, zafiyet geçirmiş olmaları lazım. Sincaplardan henüz haber yok, onları çok merak ediyorum. Şubat ayında biraz aman vermişken hava, bir tanesi telaşla bizim bahçede koşup bir deliğe girdi. Bir daha göremedim. Heyecanla kampüse dönmelerini bekliyorum.Güneşle birlikte gölün kokusu da sanki bize geri geldi. Tabi gölün donmuş halini bu sene de kaçırdım. Yanına kadar gidemedim, uzaktan gördüm sayılırsa. Şimdi sıra bitkilerin canlanmasında.
Kış asfaltı ve yolları delik deşik etti, bu nedenle Chicago nun her yerinde yollar bakımda. Bu aynı zamanda tıkalı yollar demek, trenler de bir nedenden tamirde (zaten olmasalar CTA bir neden bulur, gelmez trenler veya çok yavaşlarlar). Yani bahar aynı zamanda trafik demek. Baharla birlikte bir yenilik de su vergisi, bu şişe sularından alınıyor, ilginç bir uygulama. Ne kadar çok su içildiği düşünülürse iyi bir kazanç kapısı buldu belediye başkanımız. Bunu istanbulda da düşünmeliler. Ayrıca yine artan benzin fiyatları nedeniyle taksiye zam geliyor. Ama gerçekten taksi ucuz burda. Yeni bir zam da satış vergisi denilen vergi. Bir nevi KDV, ama geri almak mümkün değil. Her şehir, daha doğrusu belediye kafasına göre uyguluyor. Sevgili Belediye Başkanımız satış vergisini 10.25 % e çıkardı. Bu Amerika da ki en yüksek oran. Ne mutlu bize. Masum bir oran gibi görünse de her şeye uygulanıyor , ilaç ve bazı kalemlerde daha düşük. Artık insanlar suburblere gidip daha düşük oranlı belediyelerden alışveriş yapıyor. Ama burası Chicago alışverişin durma imkanı yok. Mesela benim arabam yok, elim mahkum Chicago sınırında alışveriş yapacağım. Varsayalım ki var, benzini buna eklemek lazım. Geçen seneki elektrik zammı , ki oldukça külli idi uyguladıkları ek ücretler nedeni ile, da manzaraya katılırsa burada hayat pahalı oldu, tabi göreceli olarak. Hala İstanbul a göre birçok alanda daha affordable..

No comments: